درد در مرکز یا بین انگشتان پا

پست الكترونيكي چاپ پي دي اف

احساس درد در مرکز پا یا بین انگشتان پا می‌تواند نشان‌دهنده بیماری نوروما (رشد غیرطبیعی عصبی) باشد. افزایش غیر‌طبیعی ضخامت بافت اطراف عصب نسبت به بقیه قسمت‌های انگشتان پا می‌تواند باعث سوزش، بی‌حسی، درد یا انتشار درد به مناطق اطراف آن شود. این وضعیت، ‌به‌عنوان نوروما مورتون شناخته می‌شود که اغلب در کف پا بین انگشتان سوم و چهارم بروز می‌کند.
پاشنه بلند و پنجه باریک می‌تواند سبب رشد غیرطبیعی عصبی (نوروما) شود که به نوبه خود باعث درد و بی‌حسی انگشتان خواهد شد. این عارضه در زنان 10برابر شایع‌تر از مردان است که این تفاوت به دلیل پوشیدن کفش‌های تنگ، پاشنه‌های بلند یا بسیار صاف در زنان است.

پیشگیری و درمان این عارضه متفاوت است. بسته به شدت نوروما درمان ممکن است شامل پوشیدن کفش راحت و جادار باشد و تزريق مواد ضد التهاب در محل نوروما یا در مواقع حاد به عمل جراحی نیاز شود. در صورت مشاهده نخستین نشانه از مشکل به پزشک مراجعه کنید، چراکه این وضعیت می‌تواند به سرعت وخامت یابد.

نوشته شده توسط دكتر عباس دقاق زاده -متخصص طب فيزيكي

http:\\www.drdaghaghzadeh.blogfa.com

درد انگشتان پا
طبق انجمن پزشکی پا در آمریکا، 87 درصد زنان از پا درد ناشی از پوشش بد رنج می برند.قطعاً وقتی یک خانم کفش غیر راحتی یا پاشنه بلند می پوشد مستعد درد پا یا انگشت پا می باشد.نکته این جاست که باید دید پس از مدتی نپوشیدن این نوع کفش ها باز هم این درد وجود دارد یا خیر.
دکتر کلین توصیه می کند که این کفش ها را در بیاورید و ببینید که پاهای شما بدون آن چه احساسی دارند و آیا باز هم درد می کند یا خیر.وقتی احساس می کنید روی یک سطح نوک تیز راه می روید درد را به پاهای خود وارد می کنید مثل این که روی مرمر راه می روید،و جرات شما بیشتر شده است این نشان می دهد که شما شرایط بی خطر و درمان پذیری دارید که با درد بین انگشتان پا مشخص می شود.
پینه پا

دکتر مورین می گوید"بارها شده که استخوان ها از جای خود حرکت کرده اند.در مورد پینه پا،این منطقه از استخوان و مفصل بین پا و استخوان شست حرکت می کند و می تواند بسیار دردناک باشد.طبق معمول،شما می توانید کفش خود را عوض کنید یا با یک پارچه دور آن را ببندید اما در شرایط خاص ممکن است نیاز به جراحی نیز باشد.با این که هرچه زودتر به دنبال درمان بروید بهتر است اما پینه پا یک مورد موضعی است.ژنتیک هم ممکن است نقش داشته باشد بنابراین ممکن است زمینه رشد پینه پا را داشته باشید.

ناخن قارچی

دکتر کلین می گوید:ناخن قارچی باید طی دو هفته درمان خوب بشود.این بیماری یکی دیگر از مشکلات مربوط به باکتری است.هنگامی که قارچ ها زیر ناخن می روند،دوست دارند که جاخوش کنند.با افزایش سن،جراحت ناخن،بوی عرق پا،گردش بد خون،نظافت نادرست،قارچ پا و کم شدن سیستم دفاعی بدن،همه به ناخن قارچی مربوط می شوند.مانند قارچ انگشتان پا به خصوص ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن و عفونت قارچی مزمن ممکن است از علائم دیابت باشند.
فرو رفتگی ناخن پا در گوشت

فرتز کوپ،پزشک و جراح ارتوپد و دارای مدرک خاص دوره های پا و اختلالات قوزک پا در بیمارستان مرسی در سانتیگو می گوید:فرو رفتگی ناخن پا در گوشت با احساس درد در اطراف ناخن یا مشاهده ی قرمزی یا آب های زائد مشخص می شود .به طور کل،این شرایط موجب خطر مرگ نمی شود.گرچه افراد دیابتی باید مراقب باشند.در مورد دیابتی ها سریع تر از معمول اتفاق می افتد و می تواندبه سرعت وخیم تر شود.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

tehran 25 °C